Årsmöte 12 februari

• 6 feb 2024

Som tidigare meddelats är det snart dags för årsmöte i Åre OK. Måndagen den 12 februari kl 18.00 har vi årsmöte. Årsmötet hålls i Röjsmohallens kafeteria i Järpen. Anmäl till Berit (kontaktuppgifter nedan) senast på tisdag 6 februari om du vill ha smörgåstårta. Det är självklart möjligt att närvara på mötet utan föranmälan, men utan föranmälan kanske inte tårtan räcker till dig.

I år är årsmötet viktigare än någonsin då vi behöver välja flera nya till styrelsen! Vad vill du att klubben ska ha för verksamhet, och vilka tycker du ska leda klubben?

Efter 7 år som ordförande känner jag att det är dags att lämna över ordförandeklubban till någon ny. Arbetet med Åre OK har mestadels varit fantastiskt kul, och jag är väldigt stolt över vad klubben har åstadkommit under de sju åren sedan föreningen grundades, men nu börjar min inspiration att minska och jag tror att både klubben och jag kommer att må bra av att jag inte ställer upp till omval.

Även Kristina Hammarfalk har avsagt sig att ställa upp till omval. Vi har sedan förra årsmötet  också haft en vakans i styrelsen (som Gunnar Hedberg täckt upp genom att vara suppleant, ett uppdrag han nu önskar lämna).

Därför söker vi nu kandidater till

• styrelseordförande
  • styrelseledamot på två år (ersätter Kristina)
  • styrelseledamot på ett år (fyllnadsval för att fylla vakansen från förra årsmötet)

Vi behöver också ytterligare ett par personer som kan hjälpa till att planera och genomföra Fjällfemman, både du som kan hjälpa till vid ett enstaka tillfälle och du som kan hjälpa till med hela serien behövs. Några av oss som arrangerat tidigare kan fortsätta hjälpa till i viss omfattning, men för att det ska bli bra arrangemang behövs fler som hjälper till. Vi har nu hittat några personer som vill vara med och arrangera Fjällfemman, så det kommer bli åtminstone några deltävlingar, men för att det ska bli en hel säsong med Fjällfemman så behövs ytterligare några funktionärer.

Hör av dig till någon i nuvarande styrelse om du vill ha mer information om de olika uppdragen, eller för att anmäla att du vill hjälpa till på någon post.

Magnus Johansson (ordförande), magnus@madcap.se, 070-381 03 56
Berit Holmgren (kassör), berit.e.holmgren@gmail.com, 070-543 44 70
Andreas Lövdal (ledamot), otnorot@hotmail.com, 070-272 72 66
Kristina Hammarfalk (ledamot), khammarfalk@hotmail.com, 072-403 16 47
Niklas Wikén (ledamot), niklas.wiken@gmail.com
Gunnar Hedberg (suppleant), gunnarhedberg47@gmail.com, 070-577 05 89

Årsmöteshandlingarna finns här för inloggade medlemmar. Allt utom budgetförslaget har också skickats ut per mail till samtliga medlemmar med en registrerad mailadress.